torsdag 3. februar 2011

Blogging og halve sannheter


Snøen smelter og hagebenken har fått plass i solkroken på verandaen.


Det er sikkert flere enn meg som gjør det. Jeg snakker ikke om å juge eller skrive om ting som ikke er sant for DET gjør jeg ikke. Nei, jeg snakker om det vi ikke skriver, det vi ikke tar bilder av...
Skyver bort rot slik at det ikke synes på bildet...
 Tar bilder av fine lysestaker oppå bordet mens restene av dagens frokost ligger under...
Eller som i dag, viser bilder av lunch på hagebenken. Her skulle jeg selvfølgelig ha sittet fin og fresh i pelsvest med roser i kinnene og flette i håret i ekte interiørbladstil. Sannheten er at det var dritkaldt...Fru Huseby (iført joggebukse, hettegenser og tøfler) fotograferte så fort hun kunne før hun tok med seg lunchen inn i sofakroken til sin syke sønn...
Ikke mye interiørbladstil over det...

Benken brukes igrunnen mest til små dresskledde unger med nistebokser. Ikke akkurat interiørblad over det heller, men koselig er det.♥

Ha en fin fredag! 

 


post signature

26 kommentarer:

  1. Haha:)
    Fiin dag til deg!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Så herlig innlegg!
    Fin dag til deg.
    Klem,I

    SvarSlett
  3. Hehe, sånn er det nok med oss fleste :)
    Nydelige bilder iallefall - det skal du ha for!
    Nyt helgen og hverandre. God bedring til lillegutt.
    klem Nina

    SvarSlett
  4. Fint innlegg
    så sant så sant ...!
    Flotte bilder da ...!

    God bedring til pjokken,
    er hjemme selv jeg har vært pjusk
    hele uken og la meg ned i går, sov og sov og
    føler meg heldigvis bedre idag ... ♥

    god helg, klem til deg

    SvarSlett
  5. Herlig :) Har tenkt på disse bloggene jeg leser i det siste, har virkelig alle andre det slik hver dag? Det kan ikke være mulig.. :) Det er iallefall ikke slik her.., men det gjør egentlig ingen ting :) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Morsomt innlegg! Du har så rett, det er mye bak, under og rundt bildene vi tar ;)Men bildene blir flotte, og jeg tror vi alle vet at de færreste har det slik hele tiden :)

    God helg!

    SvarSlett
  7. Hehe, bra lesning ;) Synes no små søte i kjeledress også er "idyllisk" jeg da! Hva er vel bedre enn barn som koser seg ute, med røde skinn :))

    Klemmer til deg <3

    SvarSlett
  8. Sånn er det vettu...må jo smile for meg selv når folk synes det ser ut som jeg har orden også...noen skulle tatt bilde av meg mens jeg tok de bildene...hehe...Det er en grunn til at vi tar nærbilder..Ha en koselig helg!!! Klem

    SvarSlett
  9. Godt å høre at det ikke bare er her det jukses... Eller det er jo ikke juks da, bare pynting på sannheten ja!! Men bildene dine blir jo super bra da!!! Om ikke alt rundt passer i bladene gjør i alle fall bildene det!!!
    Ha ei super god helg i solveggen!
    Klem Annette

    SvarSlett
  10. hihi fiinebilder tar du iallefall HM,med eller uten joggings..ja ikke uten helst;=)
    klem og suss

    SvarSlett
  11. Hehe, så sant så sant. Men sånn skal det jo være...hvem gidder vel se på og lese om rot og brødsmuler ;)

    Fine bilder uansett hva som ligger bak. Og mye hyggeligere med dresskledde unger enn stylet frue med flette i håret og stivt smil ;)

    Ha en fin helg

    Klem Lene

    SvarSlett
  12. Hei du:)

    Da hadde jeg nok flaks, for jeg kjøpte min lampe i den butikken!
    Nå er det riktig nok snart to uker siden, så jeg vil tro de forsvant fort...
    Følg med så kanskje de får inn fler:)
    Smiler godt av det du skriver i dag, kjenner meg så altfor godt igjen;)

    Hilsen ei med grorudpalme og
    litt rester av dagens frokost på klærne;)

    SvarSlett
  13. Hi hi. Ja det er nok sånn over alt:)
    Selv om jeg noen ganger gir blaffen og tar med masse rot på bildene:)

    Koselige bilder av benken og barna i dresser:)
    Ønsker deg ei fin helg!!
    Klem fra Vivian

    SvarSlett
  14. fantastisk innlegg og jeg humrer for meg selv, nydelige bilder var det nå ivertfall og det så skikkelig innbydende ut. god helg til deg. klem Helen

    SvarSlett
  15. Hahaha! Ja - eg kjenne meg igjen! Koselige bilder...:) Her måtte du funnet et skikkelig gyldent øyeblikk (faktisk rett etter helgevask) for å få rent kjøkkengulv for eksempel. Konstant litt sånn "så der".

    Goe helg, Hanne Mette!

    SvarSlett
  16. Fine bilder- og det som ikke vises på bildene er som oftest fint det også, om enn på en annen måte :)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  17. hehe...så arti inlegg...og så sant..
    Det er vell ikke serlig interiørblad over noen av våres verden..
    Men å ta fine bilder og gjøre det fint rundt oss det er noe vi forblir å like..

    Herli inlegg..
    Make me smile:)

    SvarSlett
  18. Hihi, herlig! :) Akkurat som meg her om dagen. Rigget til en kjapp fotoshoot på en ledig flekk på spisebordet kl 23 på kvelden. A lo godt da det sto glass, fat og bestikk utover om morningen. Haha, alt for gode bilder og et innlegg! ;))

    Ha en fin kveld og GOD HELG fineste!
    Godklem

    SvarSlett
  19. Er det ikke det som er blogging, da? Det er jo alt det koselige som er gøy å "vise fram". La ut et innlegg som kan komme i kategorien "realitetsblogging" i dag. Kan ikke si at jeg liker det veldig godt...

    Nydelige bilder som vanlig hos deg!!
    God helg!
    Klem Marit :)

    SvarSlett
  20. Kjenner meg godt igjen på det du skriver, hehe:) Koselig innlegg!

    Riktig god helg til deg!!

    SvarSlett
  21. Hehe... Høres ut som meg det der;) *Ler masse*

    Herlig innlegg og nydelige bilder som alltid:)
    Klemmer

    SvarSlett
  22. Ja, du har helt rett. Har vært fristet til å blogge om et hus som står opp ned pga oppussing og rot pga altfor travle dager. Men, nei - foreløpig bare med tanken. Hege, av og til tenker jeg "dere skulle bare ha visst", men samtidig vil jeg bloggen skal være meg - helt ærlig, rett fra hjertet. Småbarnslivet er som regel alt annet enn idyllisk og der har jeg kanskje vært litt for ærlig noen ganget. Men godt å lufte frustrasjon og tanker, samtidig være litt ironisk. Et bra innlegg, jeg får for Guds skyld håpe ikke alle er så perfekte som de gir uttrykk for, he he! Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  23. Hehe...kjenner meg veldig igjen ;)
    Fiiin lørdags kveld til deg.
    Goklem Marie

    SvarSlett
  24. Hehehe, bra skrevet. Spesielt det om at det var dritkaldt. Akkurat det jeg tenker når jeg leser disse dusterepotasjene i Vakre hjem der vi liksom skal "lures til å tro" at noen faktisk har slept ut halve inventaret i hytten for å spise en vidunderlig januarlunsj bestående av italienske viner og franske urtebrød med en eller annen ingrediens vi aldri har hørt om ;) Heldigvis vet vi (de fleste som er noenlunde oppegående da) at det hele er fake fake fake og en drøm presentert på sølvfat :) Sånn at vi damer skal ha noe å drømme om og føle oss litt "misslykket" når vi drar opp pølsepakken fra Gilde fra tursekken. Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  25. Noen går med rosa skylapper. vi bloggere, vi ser alt igjennom fotolinsen. heldigvis, for da ser at litt bedre ut.

    Klem fra hviit... som akkurat har fotografert skuffer og hyller som har orden i kaoset, men Ikke stuen, som er bombet av et lite jeg-maler-møbler-prosjekt!

    SvarSlett
  26. Herlig innlegg. Very true indeed!

    SvarSlett