tirsdag 13. mars 2012

Søtt med god samvittighet

Perfekt når man har lyst på noe søtt midt i uka.
Gele uten hverken calorier eller karbohydrater. 
Man tar en pakke gelatinplater og legger dem i kaldt vann i ca 10 minutter. 
Kok opp funsaft (her har jeg brukt den nye som smaker champagnebrus) og legg så gelatinplatene oppi, rør til de er helt oppløst.
Hell geleen over i ønsket form og sett den i kjøleskapet. 
Det tar noen timer før gelen er stiv så det kan være lurt å være litt i forkant av det akutte jeg-må-for-guds-skyld-ha-noe-søtt-nååååååå-suget...
Ekstra godt med en liten kremtopp på. ;)

I morgen får jeg guttene mine hjem. Gjett om jeg gleder meg! Blir nok ikke så mye blogging på meg da på et par dager så jeg får ta meg en skikkelig bloggerunde i kveld. :)

post signature

17 kommentarer:

  1. Dette så deilig ut! Herlig å kunne spise noe søtt uten å ha dårlig samvittighet. Så søt jente du har også. :)

    SvarSlett
  2. Ja denne er helt genial ! Lager ofte selv med skogsbærsmak. Deilig med sorgløse godsaker i hverdagen :) Ha en fin dag !

    SvarSlett
  3. oioi, genialt :) DET skal jeg prøve.. og champagnesaft er det beste. hehe

    ha en fin kveld. og kos deg med gutta:) klem

    SvarSlett
  4. Mmm, så godt! Det er farlig fo rmeg som er gravid, har jo lyst på ALT!!!! Får nøye meg med pepsimax i dag!

    Kos deg med guttane, godt å få alle i hus!

    Klem Bodil

    SvarSlett
  5. Deilig! Har gode miner fra min mors kjøleskap. Hun elsker å lage gele y aller slags farger! Det var som en fantasy verden.

    Kos deg med guttene <3

    Vicky

    SvarSlett
  6. Mmm, så lurt!!
    det hørtes jo knallgodt ut:)
    Men bruker du blandet saft?

    Ha en fin fin kveld ♥

    SvarSlett
  7. Den må jeg prøve! Jeg er ikke så stor fan av gele, men guttene elsker det :-)

    ~Natalie~

    SvarSlett
  8. Så lurt!!! :)

    Og så var jo ideen så nydelig presentert!!

    Klem

    SvarSlett
  9. Skal man ta oppi en hel funlightsaft? Ublandet?

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg mener en liter ferdig blandet saft.

      Slett
  10. Mmm - så deilig! Takk for tipset:)
    Kos deg med hele gjengen - kan tenke det er deilig å få hjem guttene ja:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  11. Takk for godt tips!! Passer bra for meg som er så glad i søttt OG burde gått ned noen kg...!:§
    ;)
    klem

    SvarSlett
  12. Å, så godt. og NYDELIGE bilder! Ha en fin ettermiddag!

    Beate♥

    SvarSlett
  13. det hørtes (og så) godt ut... Kos deg masse med guttene! Stor klem

    SvarSlett
  14. Mmmmm så deilig! Takk for tipset, og god helg :-)
    Klem

    SvarSlett
  15. For et godt tips! I helgen skal jeg bake sjokoladekaken din. Gleder meg vilt:-) ha en fin dag! Klem fra Cecilie

    SvarSlett